WiDS

Women in Data Science Conference Mannheim 2023

We want you to save the date for the Women in Data Science Mannheim 2023!

When: 22. & 23. March 2023 / 12-2 pm.
Where: Online (registration open soon)
What: interesting talks and workshops about „Data Science and (Mental) Health“

What is WiDS Mannheim?

Women in Data Science Mannheim is part of a global series of regional events founded in 2015 as Stanford University’s WIDS initiative. It is now held in 60 countries at 200+ locations. The WiDS Conference Mannheim highlights the diverse work of women in Data Science from the Rhine Neckar metropolitan region and beyond, and provides a digital platform for exchange and networking. The conference and workshops take place as an online event on the topic of Data Science and Health.

If you’re interested in helping organize this or other WUMANetzwerk events, please contact us at wids.mannheim@gmail.com or wuman@wuman.de!

Agenda

AGENDA for Day 1:
March 22nd, 2023 (Wed)
AGENDA for Day 2:
March 23rd, 2023 (Thu)
12:00WELCOME & OPENING REMARKS12:00Intro
12:10TALK I
Speaker: Diana Kovaleva,
Start-Up founder improveMID
Topic: Data Science and
Mental Health: A Critical Connection
12:10WORKSHOP
Speaker: Dr. Cosima Meyer, AI and Data Core Consultant IBM, Germany
Topic: Intro to R
12:35NETWORKING I13:40Q & A  
12:45TALK II
Speaker: Dr. Nikoletta Symeonidou, Researcher University of Mannheim
Topic: tbd
14:00End of Day 2
13:10NETWORKING II  
13:20TALK III
Speaker: Enise Lauterbach, LEMOA medical
Topic: Using data science to improve mental health in heart failure
 
13:45NETWORKING III 
13:55Outro 
14:00End of day 1 

Sponsoring

Wir suchen Partner*innen / Partnereinrichtungen, die uns bei der Sichtbarmachung von Frauen in den Datenwissenschaften unterstützen möchten!

Mehr über die WiDS Mannheim

Was ist die WiDS?

Women in Data Science Mannheim ist Teil einer weltweiten Reihe regionaler Veranstaltungen, die 2015 als WIDS-Initiative der Stanford University gegründet wurde. Mittlerweile findet sie in 60 Ländern an 200+ Standorten statt. Die WiDS Konferenz Mannheim macht die vielfältige Arbeit von Frauen in Data Science aus der Metropolregion Rhein Neckar und darüber hinaus sichtbar und bietet eine digitale Plattform für Austausch und Vernetzung. Die Konferenz und Workshops finden als Online-Event zum Thema Data Science und Gesundheit statt. 

Wer besucht die WiDS Konferenz?

Neben unseren ausgewählten Keynote-Speakerinnen und Workshopleiterinnen erwarten wir bis zu 300 Besucher*innen. In den vergangenen Jahren konnte die Konferenz ein breites, interdisziplinäres Publikum aller Geschlechter ansprechen und auch Teilnehmende begeistern, die sich bisher noch wenig mit Data Science identifizieren konnten. Unser Event richtet sich v.a. an junge Wissenschaftler*innen und Master Studierende aus der Region Rhein-Neckar und darüber hinaus.

%d Bloggern gefällt das: